fredag 28. desember 2012

Genser med trompetarmer

Nå har jeg sydd så mye ulltøy i det siste at jeg bare måtte sy noe annet, så nå i ettermiddag sydde jeg denne genseren med trompetarmer til storesøster.

Jeg hadde egentlig tenkt til å sy en litt tykkere genser i isoli, men storesøster insisterte på jersey fra Gekko. Hun plukket også ut de andre stoffene, stripete jersey fra Stoff og Stil og ensfarget Hilco interlock fra Kreativ.

Mønsteret jeg har brukt denne gang kjøpte jeg av Kreativ for lenge siden, men har ikke fått sydd noe av det før nå. Det heter Mareen og er et Cinderella-mønster. Det har mange valgmuligheter og kan syes som genser eller kjole, med hette, krage eller vanlig rund hals.

Storesøster ville ha den så enkel som mulig og resultatet ble slik:

 Jeg slet litt med retningen på stoffet i forhold til mønsteret og måtte bestemme meg for om mønsteret skulle passe vannrett eller loddrett. Fant ut at det ville bli finest når ringene lå etter hverandre på rekke vannrett.
Detalj hals. Jeg har sydd stikning med tvillingnål for at halsenkanten skal ligge fint.

Detalj arm.

Janome CoverPro står på ønskelisten, men jeg synes da kantene blir ganske fine med tvillingnål også. 



9 kommentarer:

  1. Kjempfin :D
    Jeg har fått coverpro av mannn til jul/bursdag ogmgleder meg til å få den i hus!

    SvarSlett
  2. flotte genser :D flotte blogg og :D legger meg til som følger jeg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det! Veldig hyggelig med nye følgene for en sy og bloggnybegynner som meg!

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...